top of page
  • מערכת

ניהול הון : לא לעשירים בלבד

מאת מערכת פורסם 04.02.24


דדי לוי, מנהל תחום ההשקעות בסוכנות מדדים, מסביר לדה-מרקר לייבלס על חשיבות המתכנן הפיננסי להון המשפחתי ועל הדרך גם מסביר למה ניהול הון זה לא לעשירים בלבד.

תמיד צריך לזכור את המטרה שהגדרנו מראש. כשאתה משקיע לטווח ארוך – השינויים שאתה עושה בתיק הם לא גדולים".

כיצד ניתן לנהל סכומי הון גדולים בצורה מיטבית? את השאלה הזאת פוגשים לא מעט ישראלים אחרי אקזיט, הצלחה עסקית או קבלת ירושה משמעותית. ללא התמחות מקדימה בעולמות הפיננסים, שאלת ניהול ההון עלולה לגבות מחיר כבד מהלקוחות – שיתבטא גם בשחיקה של ההון עצמו וגם באינספור טרדות בירוקרטיות, טכניות ונפשיות.


"אנחנו דואגים לראש שקט עבור אנשים שיש להם הון לא מבוטל", אומר דדי לוי, בעלים שותף של סוכנות הביטוח הפנסיונית "מדדים". הסוכנות, שאותה הקים לוי יחד עם איתן מזרחי, מתמחה בין היתר בפעילות ניהול הון במתכונת פמילי אופיס (Family Office). לוי, בוגר תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני במשפטים (M.A) עם ניסיון של 15 שנה בתחום הפיננסי: "התפקיד שלנו הוא לסייע ללקוחותינו לתכנן את העתיד שלהם. אנחנו מדייקים את המטרות העתידיות שלהם. יש כאלה שחושבים על הכסף שישאירו לנכדים, יש כאלה שרוצים לפרוש מהעבודה בכבוד – ויש כאלה שרוצים לוודא שיוכלו לחיות ברווחה כלכלית עד תום חייהם. אנחנו עוזרים להם להגשים את זה בעזרת השקעה מושכלת של הכסף באפיקים המתאימים להם – תוך ניהול סיכונים בהתאם למטרות של הלקוח".


סוכנות הביטוח הפנסיונית "מדדים" נותנת שירות בנכסים מנוהלים בבתי השקעות שונים בשווי של יותר ממיליארד שקלים – עבור למעלה מ-8,000 לקוחות. "הפעילות בסוכנות מתחלקת לשלוש רגליים עיקריות: התחום הפנסיוני, עולם ההשקעות ותחום הביטוח הפרטי", מסביר לוי. "השאיפה היא לספק טיפול הוליסטי בכתובת אחת – שנותן מענה לכל הצרכים של הלקוחות. המענה שלנו נוגע בתכנון לקראת הפרישה לפנסיה, ניהול פוליסות הביטוח השונות – וניהול הון. ברמה העקרונית, תכנון פיננסי מתאים ללקוחות שיש להם הון מינימלי של כ-4 מיליון ש"ח".


כיצד נראה תהליך ניהול ההון?

מחלקת ניהול ההון קמה מהצורך של הלקוחות לתכנון פיננסי מתוחכם יותר עם שירות טוב יותר. "התהליך כולל תשאול מעמיק של צרכי הלקוח, בחירת מוצרי ההשקעה המתאימים ביותר – ובקרה שוטפת על התנהלות המוצרים. בפגישה הראשונית אנחנו מכירים את הלקוח ומתמקדים בצרכים שלו. מה הלקוח רוצה להשיג בעזרת ההון שלו – מה השאיפות שלו לשנים הקרובות ולהמשך החיים שלו. התשובות לשאלות הללו יגדירו את רמת הסיכון הרלוונטית לכל לקוח. אנחנו אוספים את המידע הרלוונטי של הלקוח, עוברים איתו על המטרות שלו ועל מצבו הפיננסי הקיים – ואז מתחילים לתכנן".


ברמה המעשית, איך נראה ניהול המוצרים הפיננסיים השונים של כל לקוח?

"ברגע שהגדרנו את הצרכים של הלקוח, מתחילה העבודה שלנו מאחורי הקלעים. לפי המטרות שקבענו בפגישה הראשונית, אנחנו מכינים עבור הלקוח הצעה להשקעה בכמה מוצרים, בין אם זה פוליסת חיסכון, תיק מנוהל או השקעה אלטרנטיבית– תוך התאמת צרכים מדויקת. לאחר מכן, אנחנו עורכים פגישה שנייה בה מציגים ללקוח בהרחבה את התכנון הפיננסי המוצע. אנחנו עוברים איתו על המוצרים השונים שבהם הוא צריך להשקיע. החלוקה למוצרים פיננסיים מתבצעת לפי גילו של הלקוח, רמת הסיכון שהוא מוכן לקחת – ומטרות החיים המתוכננות שלו, דוגמא מעשית לתכנון פיננסי היא שיש משמעות גדולה להגדיל את רכיב המניות בקרן השתלמות ובקופת גמל על חשבון החשיפה בפוליסת חיסכון כי במוצר פנסיוני לרוב נהנה מפטור על מס רווח הון. אנחנו נותנים ללקוח לחשוב אחרי הפגישה – ולחזור אלינו עם תשובה. ברגע שהלקוחות מאשרים את התכנון הפיננסי המוצע, אנחנו יוצאים לדרך בכל הקשור לביצוע. הכנת המסמכים מתבצעת בצורה דיגיטלית – והלקוח מקבל עדכון בלייב לגבי שלבי הביצוע של המוצרים השונים. הרבה אנשים חושבים שהתכנון פיננסי מסתיים בשלב הביצוע – אבל האמת היא שהוא רק מתחיל שם. כאן בעצם טמון הערך הגדול שאנחנו מספקים: שירות פרסונלי של ניהול התיק על ידי מנהל תיקים מומחה – שמלווה את הלקוח באופן צמוד ונותן מענה לכל הצרכים שלו".


להמשך קריאה מצורף לינק לכתבה >


קצת עלי

דדי לוי, מנכ"ל משותף ומנהל תיקים פנסיונים בסוכנות מדדים. מעל ל15 שנות ניסיון בענף, בעבר שכיר בבית ההשקעות דש אייפקס ומלמד סטטיסטיקה ושיטות מחקר באוניברסיטת רייכמן, דדי מתמחה בתחום ההשקעות בשוק ההון והשקעות אלטרנטיביות, וליווי לקוחות לעצמאות כלכלית. דדי הוא סוכן פנסיוני בעל רישיון ממשרד האוצר, תואר שני במשפטים מטעם אוניברסיטת בר אילן וחוקר באוניברסיטת חיפה.


הכותב הינו מנכ"ל משותף בחברת מדדים סוכנות לביטוח פנסיוני בע"מ.


אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ”ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page