top of page
  • תמונת הסופר/תתומר לוי

בדיקת הביטוחים : טובעים בחיובים

מאת תומר לוי. פורסם 25.03.24


בישראל 2024, המציאות הכלכלית והאישית שלנו עלולה להשתנות בקצב מהיר, החשיבות של בדיקה תקופתית של פוליסת הביטוח אינה יכולה להיחשב לפחות מקריטית.  

פוליסות ביטוח, בין אם מדובר בביטוח בריאות, ביטוח חיים, מחלות קשות או כל סוג ביטוח אחר, הם שירותים שצריכים להתאים לצרכים המשתנים שלנו לאורך זמן.  

בדיקה תקופתית של הפוליסה יכולה לחסוך כסף רב, לשפר את הכיסוי שניתן ולמנוע מצבים בהם אנו משלמים עבור כיסוי שאיננו נחוץ או לחילופין, נמצאים ללא הגנה מספקת במקרה הצורך. 


טובעים בים של ביטוחים

במעבר קל על פירוט כרטיס האשראי שלנו, בין חיובים שקשורים לאוכל, תרבות, פנאי ותשלומים לרשויות קופצים לנו שמות של חברות הביטוח : הראל ביטוח חיים, מגדל בריאות, כלל אלמנטרי ועוד רבים.

כולנו יודעים בערך על מה אנחנו משלמים אבל לא תמיד אנחנו על זה. חשוב מאוד לדעת מעבר ההרגשה הכללית שאנו מכוסים, שאנחנו מקיימים את העקרונות החשובים ביותר של ניהול תיק הביטוח : הבנה, תיעוד, מעקב וביקורת.


התאמת הכיסוי לשינויים בחיים 

החיים שלנו משתנים באופן תדיר - מעבר דירה, הרחבת המשפחה, שינויים במצב הבריאותי ואף שינויים מקצועיים וכלכליים.  כל אחד מהשינויים הללו יכול להשפיע על הצרכים הביטוחיים שלנו.  לדוגמא, הגדלת המשפחה עשויה לדרוש הרחבת כיסוי בביטוח הבריאות או בביטוח החיים, מצב בריאותי כזה או אחר יכול להשפיע על הכיסויים ולכן בדיקה שנתית מאפשרת להבטיח שהפוליסה שברשותנו תואמת למצב החיים הנוכחי ולצרכים האקטואליים. מנגד, אם אנחנו זום בני 60 עם ילדים גדולים, האם אנחנו צריכים לשלם על ביטוח חיים? על מי נותר להגן? כל אלו ואחרים נפתרים בקלות על ידי מפגש וליווי אחת לתקופה על ידי סוכן הביטוח שלנו.




חיסכון כלכלי 

עלויות הביטוח עשויות להשתנות משנה לשנה עקב מגוון גורמים כמו שינויים במדיניות החברה, שינויים בתעריפים או בסיכונים הכלליים שהחברה מעריכה.  בדיקה תקופתית יכולה לחשוף הצעות חדשות או תוכניות ביטוח מתחרות שיכולות להציע כיסוי דומה או טוב יותר בעלות נמוכה יותר.  כמו כן, קיימת האפשרות לזהות כפילויות בכיסויים או ביטוחים שאינם נחוצים עוד, מה שמאפשר לצמצם את ההוצאה השנתית על ביטוח. 


התאמה לשינויים בשוק הביטוח 

שוק הביטוח הוא שוק דינמי, עם חידושים ושינויים תכופים. חברות ביטוח רבות משיקות מוצרים חדשים, תוכניות הרחבה, והטבות שיכולות להיות רלוונטיות לצרכים שלנו.  בדיקה שנתית מאפשרת להישאר מעודכנים ולנצל הזדמנויות חדשות שעלולות להעניק כיסוי מורחב בעלות דומה או אף נמוכה יותר. 


מניעת סיטואציות של חוסר כיסוי 

לעיתים, בעקבות שינויים בחיים או במצב הכלכלי, אנו עלולים להימצא במצב שבו הפוליסה הקיימת אינה מספקת את הכיסוי הנדרש במקרה של תביעה.  בדיקה תקופתית ושיחה עם יועץ ביטוח מקצועי יכולים לחשוף חורים אפשריים בכיסוי ולאפשר לנו לטפל בהם מראש, וכך למנוע מצבים בהם אנו נותרים ללא הגנה בשעת צורך. 


אז מה הפיתרון?

קודם כל, להבין.

במפגש אנו עושים יחד עם הלקוחות אנחנו מוציאים את כל הפוליסות הקיימות למבוטח באמצעות בקשה דיגטלית רוחבית מכל חברות הביטוח יחד זאת גם מבקשים לא רק את העלויות אלא גם את העתקי הפוליסות - להבין ממה מורכבת הפוליסה והאם יש החרגות ושינויים במצב הבריאות. לאחר כל זאת, אנו מעלים את הכל בטבלה מסודרת המפרטת את העלויות והמחירים יחד עם הכיסויים של כל פוליסת ביטוח.


בירור צרכים

לאחר שקלטנו ושיקפנו את כל פוליסות הביטוח של הלקוח ומשפחתו אנו נתחיל בבירור צרכים. מתוך תשאול עומק של התא המשפחתי, הפיננסי ומקורות המימון אנו נבין לעומק את הצרכים הביטוחיים. שהרי בסוף ביטוח הוא ניהול סיכונים ולשם כך יש את מומחי הסיכונים שיודעים להתאים את המוצר (כמו ביטוח חיים, ביטוח בריאות, האם לקנות כיסוי כזה או אחר) למידות המדויקות של הלקוח שעבר איפיון מסודר.


מסקנות

לאחר הבירור לעומק אנו מכינים תכנית עבודה. אם נדרש לבטל ביטוחים כי הם לא רלוונטים - אנו נבצע זאת. אם ידרש להוסיף כיסוי או להחזיק כיסוי אחר כי הישן כבר לא רלוונטי אז נמליץ. בשלב המסקנות והפעולות הלקוח מקבל הסבר מקיף על כל תכנית העבודה, הוא יעבור עליה בבית בנחת, ורק לאחר מכן יאשר את תכנית הפעולה כדי שאנו נוכל להתחיל ליישם ולבצע לפי הסיכום. בעבר, חסכנו ללקוחות אלפי שקלים בשנה על ביטוחים מיותרים ומנגד הם משלים כעת רק על ביטוחים שדרושים להם ולא יותר ולא פחות.


לסיכום 

בדיקה תקופתית של פוליסת הביטוח אינה רק מעשה של ניהול סיכונים אחראי, אלא גם כלי חשוב לחיסכון כלכלי.  היא מאפשרת לנו להתאים את הכיסוי לשינויים בחיים שלנו, לנצל הזדמנויות חדשות בשוק, למנוע כפילויות ולהבטיח שלא נותרים ללא הגנה במקרה הצורך.  בעידן שבו המידע זמין והגישה אליו קלה יותר מתמיד, ההשקעה השנתית שלכם של זמן בבדיקת הפוליסה יכולה להוביל לחיסכון משמעותי ולרוגע נפשי לאורך זמן. 


קצת עלי

תומר לוי, סמנכ"ל מדדים ומנהל תחום הסיכונים ותביעות, מנהל מאות תביעות בריאות, חיים וסיעוד בחודש, . בעל ניסיון של למעלה מ8 שנים בתחום הבריאות ובהתנהלות מול חברות הביטוח בתחום תביעות הבריאות והחיים. כמו-כן מומחה בתחום הסיכונים לתא המשפחתי. מתאים תוכניות חיים ובריאות מותאמות אישית ליחידים, משפחות וחברות.


דיסקליימר

אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ”ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות מבלי להיוועץ עם איש מקצוע ולבצע בירור צרכים מקיף לפני ההחלטה לקנות ביטוח. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

 


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page