top of page
  • תמונת הסופר/תדדי לוי

כתבה לחג - הישראלים למדו לעטוף עצמם ביועצים

מאת דדי לוי, פורסם 22.09.22


עוד ועוד ישראלים מבינים את החשיבות של איש מקצוע לצידם. חישבו מתי פעם אחרונה רציתם לרכוש משהו ולא נעזרתם בעצת חבר, מנוע השוואת מחירים, פנייה לחברים שימליצו על מומחה או פנייה ישירה למשהו שאתם יודעים שהוא מומחה בתחומו.

"איך אנחנו אוהבים לעשות הכל לבד - לשלם פחות, לחסוך בהוצאות ולחתוך את כל האנשי מקצוע! - אז זהו שלא! הישראלי החדש אוהב לעטוף את עצמו באנשי מקצוע ויודע שעצה טובה שווה כסף."


עודף אינפורמציה, מעט זמן

כיום, רוב הישראלים מבינים שהם לא יכולים להיות בשליטה על הכל. בעולם רווי מוצרים, אפשרויות וצרכים אנו נתקלים כמעט מדי יום בתחומים שאנו לא מבינים בהם. אם פעם אנשי המקצוע הפופולרים שנעזרנו בהם היו עורכי דין, אנשי כפיים כמו אינסטלטורים וקבלני שיפוץ, הרי שהיום יש מקצוענים בכל תחום ואנו מבינים את החשיבות שלהם ולמה שווה לנו לעבוד דרך אנשי מקצוע.

כדי להבין את השינוי שנעשה בשנים האחרונות, מספיק שנתחיל בבריאות שלנו, הרי פעם כדי להתאמן היינו יוצאים לריצה, משחקים ספורט חברתי, ועושים מנוי במכון כושר. כיום, רובנו מבינים שכדי להתאמן ולהגיע לתוצאות עדיף להיעזר במאמן אישי, קבוצות אימון אישיות וכל מסגרת אחרת שתגרום לנו להגיע לתוצאות. למה זה? הרי שהכי זול זה לעשות מנוי בחדר כושר ולהתאמן לבד. אבל אנחנו מבינים שקשה לנו להתמיד, לא תמיד אנחנו יודעים איך להתאמן נכון וצריכים את ההכוונה הנכונה כדי להגיע לתוצאות.

בדיוק כך, בתחומים כמו – יועצי משכנתאות, ובתחום הפינננסים והביטוח. שווה לנו לעבוד דרך איש מקצוע.


"תחום הבריאות למשל הוא תחום שעבר בשנים האחרונות המון שינויים מבניים ורגולטורים שאפילו סוכני הביטוח בעצמם לא תמיד עומדים בקצב השינויים. אז איך נצפה מאדם מן השורה -להבין את ההבדל בביטוחי בריאות דור א', ב', והרפורמה החדשה?"

מה זה איש מקצוע בתחום הביטוח?

איש מקצוע בתחום הביטוח הוא בעל רישיון לעסוק בתחום הביטוח, הפנסיה והפיננסים. הוא לעיתים יכול להיקרא בשם סוכן ביטוח, מתכנן פיננסים, מנהל תיקי ביטוח ופנסיוני, סוכן פנסיוני - כל הטייטלים כשרים- כל עוד אתם יודעים שאתם עובדים עם אדם שהוא בעל רישיון ממשרד האוצר.


מה כולל הליווי ע"י איש המקצוע?

ליווי שסוכנות כמו שלנו מעניקה, היא ליווי מקיף של כל המוצרים כיום שאנו חוסכים דרכם ומבוטחים דרכם. סוכן ביטוח פנסיוני יכול להקיף את התא המשפחתי בכמעט 11 מוצרים. להלן דוגמא לחלקם :

פנסיה וביטוח מנהלים, קרן השתלמות, ביטוח בריאות וחיים, ביטוח משכנתא, השקעות ועוד.


מה היתרונות של ליווי ע"י איש מקצוע?

היתרונות הם רבים, ואני אמנה את חלקם. דבר ראשון, ומבחינתי הכי חשוב, זה לתת אמון באיש המקצוע שהוא ילווה אותנו לחוף מבטחים ויעזור לנו להגשים את המטרות שלנו. שנית, חיסכון בעלויות, רכישת מוצרים מותאמים אישית ולא מה שאיש המכירות רוצה שנקנה, וחשוב- שהמוצרים שרכשנו - ישמשו אותנו בעת אירוע משמעותי כמו מחלה/ניתוח או צורך בכספים.


"יש אנשים שבוחרים לעבוד ללא אנשי מקצוע. רק צריך לבדוק שאותם אנשים כל הזמן עם היד על הדופק. בודקים את צרכיהם וצרכי המשפחה ושולטים בחומר. לא פעם נתקלנו בלקוחות שבטוחים שהם מכוסים על כיסוי אחד ובפועל יש להם משהו אחר."

מה המטרות של תא משפחתי?

מטרות לדוגמא של תא משפחתי הם :

הגנה על המשפחה – בדמות ביטוחי חיים וביטוחי בריאות

פנסיה – דאגה להתאמת המוצר הפנסיוני הטוב ביותר, הוזלת דמי ניהול ובעיקר- ידיעה כמה כסף יהיה לנו בפרישה.

דאגה לעתיד – בדמות חיסכון פיננסי – עזרה להתאמת המטרות של המשפחה – לקניית דירה, לקניית דירה שנייה, להשקעות בשוק ההון לטובת הילדים, לטובת עתיד טוב יותר ומסודר כלכלית.. הרשימה ארוכה.


איך סוכן ביטוח פנסיוני יכול לעזור לי להגיע ליעדים?

השלב הראשוני הוא פגישה, שמבצעים באמת בדיקה יסודית של כל המוצרים שיש לכם כיום ובעיקר עושים התאמת צרכים באמצעות שאלון צרכים – בודקים מה המשפחה צריכה ומה מתכננים לעתיד.

לאחר מכן מבצעים פעולות להתחלת הגשמת היעדים, פותחים חיסכון, מסדרים את הפנסיה, קונים ביטוח וכל זאת צמוד לתכנית אישית לכל אדם ולכל משפחה.


האם יש עלות לתכנון ולליווי?

זה מאוד תלוי. ברוב המקרים טיפול בתא המשפחתי ובלקוחות זה ללא עלות מכיוון שהסוכן הפנסיוני מקבל את העמלות שלו מחברת הביטוח. אבל לעיתים לקוחות מעוניינים בליווי צמוד יותר ובניית תכנית מקיפה עם יעדים ולכך יש תשלום נפרד עבור השירות. כמובן, שסוכן מקצועי נפגש בפגישה היכרות ללא תשלום ושולח הצעת מחיר מפורטת במידה ויש תשלום, ומפרט עבור מה התשלום ומה השירותים שאותו אדם יקבל.



אני יכול לבד, יש לי פנסיה ברירת מחדל וביטוח בריאות שעשיתי מזמן.

זה מצוין ויש גם אנשים שבוחרים לעבוד ללא אנשי מקצוע. רק צריך לבדוק שאותם אנשים כל הזמן עם היד על הדופק. בודקים את צרכיהם וצרכי המשפחה ושולטים בחומר. לא פעם נתקלנו בלקוחות שבטוחים שהם מכוסים על כיסוי אחד ובפועל יש להם משהו אחר. בנוסף, תחום הבריאות למשל הוא תחום שעבר בשנים האחרונות המון שינויים מבניים ורגולטורים שאפילו סוכני הביטוח בעצמם לא תמיד עומדים בקצב השינויים. אז איך נצפה מאדם מן השורה -להבין את ההבדל בביטוחי בריאות דור א', ב', והרפורמה החדשה?


שורה תחתונה מה עושים?

כמו כל מאמן טוב שאתם רוצים להיעזר בו – מבקשים המלצות ופונים לאנשי מקצוע. תשאלו מה מפרט השירות, מה מציעים ותקבעו פגישה – תמיד טוב לשמוע עוד דעה מקצועית. מקסימום תרוויחו.


לסיכום

אנחנו הישראלים החדשים - שיודעים שאנחנו לא יכולים להבין בהכל - ונשמח שילווה אותנו איש מקצוע איכותי בנושאים שאנחנו פחות חזקים בהם. תנו לרופא לדאוג לבריאות, למאמן כושר- לכושר ולסוכן הפנסיוני- את כל הנושאים של פנסיה, השקעות, ביטוח ורווחה.

מעניין מה שקראתם? לקבלת הצעה לתכנון פיננסי וביטוח ע"י הצוות המקצועי השאר פרטים פה>


חג שמח וחתימה טובה לכל ישראל!

קצת עלי


דדי לוי, מנכ"ל משותף ומנהל תיקים פנסיונים בסוכנות מדדים. מעל ל15 שנות ניסיון בענף, בעבר שכיר בבית ההשקעות דש אייפקס ומלמד סטטיסטיקה ושיטות מחקר באוניברסיטת רייכמן, דדי מתמחה בתחום ההשקעות בשוק ההון והשקעות אלטרנטיביות, וליווי לקוחות לעצמאות כלכלית. דדי הוא סוכן פנסיוני בעל רישיון ממשרד האוצר, תואר שני במשפטים מטעם אוניברסיטת בר אילן וחוקר באוניברסיטת חיפה.


הכותב הינו מנכ"ל משותף בחברת מדדים סוכנות לביטוח פנסיוני בע"מ.


אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ”ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page