top of page
  • תמונת הסופר/תאדיר סלע

ביטוח בריאות לילדים – כבר לא פריבילגיה

מאת אדיר סלע. פורסם 30.08.23


בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר הורים הבוחרים לבטח את ילדיהם בביטוח בריאות פרטי, בנוסף לביטוח בקופת החולים, מתוך הבנה כי לא מדובר בפריבילגיה לבעלי יכולת אלא בצורך הכרחי.

מה זה ביטוח בריאות פרטי?

ביטוח בריאות פרטי, הוא בעצם ביטוח בריאות אישי אותו רוכש אדם מחברת ביטוח (בעצמו או באמצעות סוכן ביטוח). הביטוח הפרטי מיועד למקרים בהם יש צורך במימון הוצאות רפואיות שונות.


למה בכלל צריך ביטוח בריאות פרטי?

ההוצאות הרפואיות שממומנות כאמור בביטוח הבריאות הפרטי, לא מכוסות או מכוסות באופן חלקי במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי או המשלים בקופת החולים. כך למשל, הביטוח מציע כיסוי לתרופות מחוץ לסל הבריאות, תרופות מאריכות או מצילות חיים, טיפולים מיוחדים וניתוחים בארץ ובחו"ל ואף השתלות. נכון, מקרים אלו אינם נפוצים ובעיקר לא בקרב ילדים, אך אם חס וחלילה קרה מקרה כאמור – משפחה ישראלית ממוצעת תתקשה לעמוד בהוצאות הגבוהות הכרוכות באותם טיפולים שעלותם נעה בין עשרות למאות אלפי דולרים.


יותר מהר ויותר איכותי

ביטוח הבריאות הפרטי נועד לתת מענה גם לצרכים יותר יומיומיים כגון: התייעצות עם רופאים, בדיקות, טיפולים להתפתחות הילד וכד'. חשוב להבהיר כי הביטוח הפרטי לא נועד להחליף את הביטוח שאנו מקבלים דרך קופת החולים. אפשר להמשיך ללכת לרופא המשפחה בכל פעם שאתם מרגישים לא טוב, אך במידה וצריכים בדיקה קצת יותר יקרה כמו MRI או CT, או צריכים לקבוע תור אצל רופא מומחה בעל שם והתמחות יוקרתית (כמו נוירולוג למשל או מומחה ריאות) - פה מתחילה הבעיה כי כמעט ואין תורים זמינים וקופות החולים נוטות לא לאשר מיד בדיקות יקרות, גם אם ישנו צורך רפואי דחוף.

במקרים רבים – למי שיש ביטוח בריאות פרטי, מפעיל אותו ועושה את הבדיקות מיד, מי שאין לו נאלץ לחכות חודשים ארוכים, בהנחה והבדיקה בכלל אושרה לו (לאבחון וגילוי מוקדם של מחלות ישנה חשיבות עצומה).

אז למה לרכוש ביטוח בריאות פרטי דווקא לילדים? פוליסות בריאות לילדים מוצעות במחירים זולים מכיוון שמחיר הפוליסה משתנה בהתאם לגיל המבוטח. כך לדוגמא, פוליסת בריאות מקיפה לילד תעלה בשנה הראשונה כ-46 ₪ בחודש.


איך מצטרפים לביטוח?

תהליך החיתום עבור ילדים הינו מהיר וקל יחסית מאשר למבוגרים. כל צירוף לביטוח בריאות כרוכה במילוי שאלון בריאות (חיתום רפואי). ככל שהצירוף ייעשה בגילאים מאוחרים יותר, בהם קיים סיכוי גדול יותר לבעיות רפואיות או טיפול נדרש, עולה הסיכוי כי יהיו החרגות, תוספות במחיר ואף דחיה לקבלה לפוליסה.

מתוך מערכת חברת ביטוח הראל נכון ל30.8.23

לסיכום

העלות הנמוכה לצד התמורה הגבוהה שהיא מייצרת למשפחה בעתות משבר ואף בשגרה, הופכת את ביטוח הבריאות הפרטי למוצר אטרקטיבי וחשוב. מעבר לאיכות והזמינות הגבוהה לטיפולים שבשגרה, הביטוח הפרטי יכול להציל חיים – וכשמדובר בילדינו, ההחלטה ברורה.


לקבלת הצעה לביטוח בריאות פרטי לילדים לחצו כאן>


קצת עלי

אדיר סלע, סוכן ביטוח פנסיוני בעל רישיון ממשרד האוצר, בעל תואר ראשון במנהל עסקים .B.A, ובעל רישיון לשיווק השקעות מותלה מטעם רשות ניירות ערך. עבדתי במשך 5 שנים בבית השקעות גדול ובסה"כ כ-7 שנות ניסיון בענף בתחום הלקוחות הפרטיים בנושא פנסיוני, פיננסים והשקעות.


דיסקליימר

אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ”ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות מבלי להיוועץ עם איש מקצוע ולבצע בירור צרכים מקיף לפני ההחלטה לקנות ביטוח. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page