top of page
  • תמונת הסופר/תדדי לוי

הכירו את הסוכנת : אריאלה אלקיים

מאת דדי לוי פורסם 18.01.24


היא נמצאת בענף כבר מספר שנים, וכיום יש לכם הזדמנות להכיר אותה לעומק.

אריאלה אלקיים, מתכננת פיננסית ומנהלת סיכונים במדדים מתראיינת לכתבה במגזין דה-מרקר לייבלס.

בכתבה במגזין הפיננסי, אריאלה נותנת תקציר לגבי עולם ההשקעות, ליווי לקוחות בתחום הפיננסי וטיפים לעתיד.

"כדי להשקיע באחריות, אין תחליף לליווי מקצועי באמצעות מתכנן פיננסי"

להלן תקציר מתוך הכתבה :


איך היית מגדירה את משמעות התכנון הפיננסי בעזרתו של איש מקצוע, נכון לימים אלה?

"התכנון הפיננסי הוא תהליך שבו נבנית תוכנית לניהול הכנסות, הוצאות, והשקעות כספיות בצורה יעילה ומתוכננת. בימים אלה, משמעות התכנון הפיננסי היא היכולת להתמודד עם אי-וודאות כלכלית, להגן על היכולת לשמור על יציבות כלכלית ולקדם את הישגי הכלכלה האישית והעסקית".


כיצד את מקבלת החלטות בנוגע למוצרים הפיננסים שמתאימים לכל אחד מהלקוחות?

"אני לא מקבלת החלטות באופן עצמאי, הלקוח הוא חלק מהתהליך, כשההחלטה תמיד תתבסס על מידע רחב. כבסיס, ניתן להשתמש באלגוריתמים ובידע פיננסי כדי להמליץ על מוצרים; אולם עיקר ההמלצות מבוססות על ניתוח נתונים כלכליים, פרופיל פיננסי אישי, וטכניקות ניהול תיק השקעות. יש לקחת בחשבון את רמת הסיכון והיעדים הפיננסיים האישיים של כל לקוח, כדי להתאים את ההצעה לצרכיו".




מה בעיקר אנשים שוכחים כשהם בוחרים מסלולי חיסכון והשקעה, ואת צריכה להדגיש בפניהם?

"כשאנשים בוחרים באופן עצמאי במסלול השקעה הם שוכחים פרט מהותי והוא המומחה הפיננסי. חשוב מאוד להתייעץ עם יועץ פיננסי או יועץ השקעות שיכול לסייע להם להבין את הצרכים והיעדים הפיננסיים האישיים, להציע מוצרים רלוונטיים, להסביר בבהירות את הסיכונים ולצד זה את ההזדמנויות הגלומות באותה השקעה. בחירת מסלול חיסכון או השקעה ללא יועץ פיננסי או בעזרתו של יועץ פיננסי עשוי לשנות לגמרי את תמונות המצב הפיננסית של המשקיעים כיום ובעתיד".


האם את חושבת שלאור המצב בארץ נכון להגדיל את רכיב ההשקעות בחו"ל?

"חשוב לבחון כל מקרה לגופו. כשאני בונה תוכנית אישית ללקוחות, אני דואגת בין היתר לפיזור גיאוגרפי של רכיבי ההשקעה לטובת הגדלת החשיפה לחו"ל. אני סבורה שבעת הנוכחית לא בהכרח קיים צורך להגדיל את האחזקות בניירות ערך זרים, וזאת כיוון שבשוק המקומי קיימים מכפילים נמוכים במניות, דבר שעלול להוביל להזדמנות. אולם, מנגד יש צורך לפקוח עין על הסיכונים הקיימים: מלחמה, רפורמה משפטית והתמודדות עם ריבית גבוהה".


יש שאומרים שדווקא בתקופות משבר בארץ, יש הזדמנויות בשווקים. מה דעתך?

"יש משקיעים שמתייחסים לתקופות משבר כהזדמנות להשקעה, ואכן במהלך התקופות האלה מחירי הנכסים והמניות עשויים להיות נמוכים, ויש מי שמחפש הזדמנויות לרכוש במחירים נמוכים ולקנות כאשר לשווקים יש פוטנציאל לצמוח.מצד שני, יש סיכונים וקיימת אי וודאות בתקופות משבר. לכן חשוב להיות זהירים ולקחת בחשבון את הסיכונים האפשריים. כמו כן, יש לשים לב לכך שהבחירה בהשקעה בתקופות כאלה, עשויה להתאפיין ברמה גבוהה יותר של אי וודאות".


לסיכום מדבריה של אריאלה

"תנו למקצוענים לעשות את העבודה בשבילכם"




דיסקליימר

אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ”ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

אין במידע על תשואות שהושגו בעבר כדי להצביע על תשואות שתושגנה בעתיד.




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page